close

Sally is talking with her friend, Don.
S:Sally D:Don
S:Tell me, Don. How come you're from Spain, but you can't speak Spanish very well?
D:It's not my mother tongue. My father is Spanish and my mother is American. We usually speak English at home.
S:Oh, I see.
D:Your Spanish is probably better than mine.
S:Yes, but you speak English more fluently than I.
D:How come? Aren't you American?
S:Yes, but my mother is Spanish.
D:Don't tell me...
S:That's right. We usually speak Spanish at home.
D:It doesn't matter as long as we can communicate.
S:That's true.


莎莉正在和她的朋友唐講話。
莎莉:告訴我,唐。為什麼你是個西班牙人但西班牙語卻說得不怎麼好?
唐:那不是我的母語。我爸爸是西班牙人而我媽媽是美國人。我們在家通常都說英語。
莎莉:哦,我明白了。
唐:妳的西班牙語可能比我的好。
莎莉:對啊,可是你英語說得比我流利。
唐:怎麼會這樣呢?妳不是美國人嗎?
莎莉:對,可是我媽媽是西班牙人。
唐:那該不會……
莎莉:沒錯。我們在家大多都講西班牙語。
唐:只要我們能溝通就無所謂啦。
莎莉:說的一點兒沒錯。 

arrow
arrow
    全站熱搜

    英倫翻譯社 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()