Oprah 在史丹佛大學的演講

 

英倫翻譯 圖文轉自

https://www.youtube.com/watch?v=Bpd3raj8xww

 

脫口秀主持人、20 世紀最富有的美國黑人Oprah (歐普拉) 在史丹佛大學 2008 年畢業典禮的演講,Oprah 在演講裡分享 3 個人生經驗,Oprah 說話咬字清楚,應該可利讀者英文聽力學習,此演講稿長約 4,300 字,愈後面愈精采,內容非常值得省思。

Thank you, President Hennessy, and to the trustees and the faculty, to all of the parents and grandparents, to you, the Stanford graduates. Thank you for letting me share this amazing day with you.

謝謝,軒尼詩校長,董事及教職人員,所有的家長及祖父母們,還有你,史丹佛的畢業生。謝謝你們讓我和你分享這個特別的日子。

I need to begin by letting everyone in on a little secret. The secret is that Kirby Bumpus, Stanford Class of ’08, is my goddaughter. So, I was thrilled when President Hennessy asked me to be your Commencement speaker, because this is the first time I’ve been allowed on campus since Kirby’s been here.

我在開始要告訴大家一個小祕密,就是史丹佛 2008 年的畢業生 Kirby Bumpus,是我的教女,所以當軒尼詩校長要請我當你們的畢業典禮致詞人時,我相當的開心,因為自從 Kirby 來此校園後,這是我第一次被淮許來訪。

arrow
arrow
    全站熱搜

    英倫翻譯社 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()